Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Erwin schrijft

Verhalen in een notendop, confessies uit de boudoir, curiositeiten, statements, woede en liefde.

Pourquoi encore une Gay Pride à Bruxelles?

Pourquoi encore une Gay Pride à Bruxelles?

Omdat volgende reacties duidelijk maken dat er een wind van oordeel, van terug in die kast, van orde en moraal in de lucht hangt. Omdat het dictaat van Kerk, Moskee, Synagoge en Staat opnieuw onze liefdes en lusten probeert te regelen.

Omdat we diversiteit blijven zullen verdedigen, omdat we zullen blijven houden van onze parrtners, fucken en playen zoals wij het willen. Omdat wij niet een zoveelste keer zullen blijven zwijgen.

Parce que dans la lutte contre le sida qui est toujours une lutte collective et politique, c'est un devoir collectif de garder la pression sur les responsables politiques, les compagnies d'assurance et les labos pharmaceutiques et qui nous empêchent l'accès total aux médicaments et qui veulent nous dicter comment on doit baiser. On n'a pas oublié. Et on est là pour vous rappeler.

 

Reacties nav artikel over Gay Pride Belgium 20 mei 2017, reacties in Bruzz.

 

Tobe Bayens : Als ik de reacties hier op Bruzz zo lees denk ik dat er nog veel werk aan de winkel is. Extrensieke homo's, dragqueens en transgenders veroordelen lijkt nog steeds de norm te zijn. In je slaapkamer doe je natuurlijk wat je wilt, maar moet dit op een publieke website?

                Bram : Ja, dit vind ik ook. Iedereen moet en mag zijn zoals hij/zij zelf wil. Nu stel ik me (als zelf homo zijnde) wel de vraag waarom de media net altijd de meest excentrieke figuren moet afbeelden? Sensatiezucht? Loop eens op de Pride rond, je ziet veel pluimen en leder, maar nog 20 keer meer - wat anderen hier al hebben gezegd - "gewone" gays. Toch zie je elk jaar op het journaal een kort fragment van een half carnaval, wat een verkeerd beeld geeft aan de mensen die het niet kennen, getuige de reacties hieronder....

                               Tobe Bayens : De media laat altijd het meest kleurrijke element van een evenement zien. Bij een betoging filmen ze de mensen die verkleed zijn, de grote spandoeken, de kleine relletjes. Bij een festival laten ze de topacts zien, het vuurwerk. Als je wilt weten hoe een evenement echt is moet je er zelf naartoe. Ook bij de pride is dit het geval. Ik vind de pride een mooi event. Zowel in het echt als op tv. Op tv is er iets meer kleur en ambiance dan in het echt, en dat is maar goed ook. De pride mag een beetje opvallen. De reacties hieronder maken vooral duidelijk dat de pride nog nodig is.

 

 

F. De Mey : Ieder diertje zijn pleziertje, maar ik denk niet dat deze 'betoging' zal bijdragen tot meer appreciatie naar de homobeweging toe. En ik voel de hete adem van onze progressieve vrienden en vriendjes al, maar toch.....de excentrieke heren op bovenstaande foto zou ik toch liever niet op bezoek krijgen.

                DennisK : Die gedragen zich heel gewoon hoor, als ze op bezoek komen. Het is niet dat ze iedere dag zo doen. Voor een keer per jaar zo zichtbaar zijn... ieder zijn ding (ben zelf homo, maar mij zul je er niet zien).

                               F. De Mey : Heb niets tegen homo's hoor. Leve de vrijheid en dat moet zo blijven.
Heb enkel nooit de drang begrepen om je 'anders zijn' te manifesteren adhv obscene gebaren in het openbaar en dan uitbundig de boel op stelten te zetten zoals vele dramaqueens doen.
Die transgenders begrijp ik helemaal niet; een man kan je toch niet transformeren en/of bombarderen naar een vrouw en omgekeerd? Psychologisch begeleiden lijkt me wat dat laatste betreft een betere en goedkopere optie in het voordeel van iedereen. Maar das uiteraard maar mijn mening.

                                               DennisK : Je moet het meer zien als een erfenis van vroeger, toen homo's onzichtbaar waren en je als als andersgeaarde niet wist waar je zijn moest om gevoelsgenoten te ontmoeten. Vanaf de jaren '70 werden er d.m.v optochten meer aan zichtbaarheid gedaan.

                                                               Björn Bekaert : Maar die tijden liggen nu wel al achter ons. Ik vind zulke optocht er ook wel over. Wat je in de slaapkamer doet heeft niemand zakens mee. Ik vind het wel gevaarlijk dat zo "transgenders" gepromoot en goedgepraat worden; wat in feite neerkomt op zelfverminking. Dan is er wel iets verkeerd. Je kunt van de ene dag op de andere dag besluiten om geen homo meer te zijn, maar een blijvende series operaties kun je niét zomaar even terugdraaien. Bij transgenders liggen zelfmoorden bv astronomisch hoog, en we zijn er nog altijd niet uit wat de causaliteit is daarvan. Worden ze transgender omdat ze psychische problemen hebben, of hebben ze psychische problemen omdat ze transgender zijn? Stoppen met het promoten daarvan dus. Mijn gezond verstand zegt nog steeds dat er veel uit dat milieu nog steeds gewoon aandacht zoeken.

                                                                               F. De Mey : Ik denk persoonlijk ook dat veel transgenders een vijs kwijt zijn en die meestal niet terugvinden. Als kind wou ik ook olifant zijn, de slurf had ik al, maar heb er mij ook bij neergelegd dat ik 'maar' een mens ben. Jezelf zijn en kunnen aanvaarden is voor sommigen blijkbaar een hele grote opgave. Vind het wel ironisch dat veel transgenders 'klagen' dat ze dan als 'anders' worden bekeken.

                                                                                              Björn Bekaert : Zover wil ik het niet drijven. Men is vrij om te doen wat men wilt, en je moet vandaaruit vertrekken. Er zijn mensen die met een brein van het andere geslacht geboren worden én gelukkiger zijn na een reeks van zulke operaties. Maar er zijn er ook met psychische problemen die denken dat het opgelost zal zijn met wat aandacht. De grens ligt voor mij bij het actief gaan promoten. Het is en blijft een zware afwijking van de norm, en eentje met potentieel blijvende schade.

                                                                                                              DennisK : Promoten? Valt wel mee... Ik promoot in ieder geval niks. En van de ene op de andere dag geen homo meer zijn, 't zou mij niet lukken.

                                                                                                                              F. De Mey : Uiteraard mag iedereen doen met zijn lichaam wat zij/hij wil. Maar inderdaad, het promoten en zelfs terugbetalen van dergelijke fratsen is onverantwoord; zeker in tijden van besparingen waarin bepaalde kankerbehandelingen die wel noodzakelijk zijn teruggeschroefd worden. De wereld op zijn kop.

Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article