Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Erwin schrijft

Verhalen in een notendop, confessies uit de boudoir, curiositeiten, statements, woede en liefde.

Zwarte dag voor Vlaanderen in Brussel.

Ik kijk uit het raam : twee dingen vallen me op : de hoeveelheid Vlaamse vlaggen en de aanwezigheid van infiltranten, een beetje zoals trolls op internet, om het rechts extreem gedachtengoed te laten overkomen als iets wat menswaardig is. Mede met de gladde golden boy Dries Van Langenhove wordt zo het meest verwerpelijke ideeëngoed als normaal en mainstream aan de vrouw en man verkocht. De fysieke afwezigheid van NV-A kopstukken (waar Assita Kanko ook bij hoort) toont nogmaals aan hoe deze politieke partij in hetzelfde huis als het Vlaams Belang woont maar liever als een oud rancuneus wijf achter de gordijnen het spektakel aanschouwt. Fysiek aanwezig zijn op deze hoogdag zou de partij vervuilen. We blijven liever achter gesloten deuren. Voor NV-A betekent  aan politiek doen vuile spelletjes spelen, polariseren en haat als het nieuwe fatsoen verkopen in de aanloop van de verkiezingen én om haar machtspositie te hanteren na uit de regering te zijn gestapt (wat overigens niets anders dan tactiek was). Met Assita Kanko heeft de NV-A zich als het ware een bliksemafleider aangeschaft en kan de partij alle kanten op. In haar interview met Bruzz zie ik overigens alleen maar een politica die een beetje onnozel naïef en met holle opsmukkende slogans afwijkend antwoordt op de vragen die haar gesteld worden. Ik had nooit gedacht dat iemand met haar kracht, ingenomenheid en bagage zo laag kon vallen maar soit, we deal with it en ik hoop dat de Brusselaars, nu ze haar rug naar Brussel heeft gekeerd, haar ook afrekenen op haar politiek (en haar blijven ondersteunen voor haar combat pour les femmes). Maar politieke indruk heeft ze op mij niet gemaakt. Haar bourgeois kantje is al te doorzichtig.

Tot slot : in een Bruzz-artikel van 14 december 2018 zegt een Nederlandstalige Brusselaar geen Vlaming genoemd wil worden. Hier valt zeker nog meer over te zeggen en te schrijven. Ik merk dat sinds de agressieve haatcampagnes, het anti-Brussel en het tegen België zijn van de NV-A, Vlaming zijn meer en meer gepaard gaat met haat, polarisatie, racisme en laten we het ook zeggen : een nieuw soort fascisme. Vandaag is dat voor mijn raam in het hartje Brussel niet anders : ik zie Vlaamse vlaggen met vrouwen en mannen die haat dragen. Of interpreteer ik dat zo maar? De toekomst zal het zeggen maar ik heb er niet veel hoop in. Vlaanderen lijkt niet meer te willen verbinden, Vlaanderen lijkt te willen verTrumpen en vooral te willen Orbaniseren en te willen Bannoniseren. Het Vlaanderen dat NV-A wil heeft die glans niet meer van weleer. Jammer dat mevrouw Kanko en haar politieke familie de waarden van de Verlichting in het duister van haat en geweld hult en onze welvarende geschiedenis besmeurt met de kanker van andere partijprogramma's en eigen volk eerst.

Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article